0














Bu makalede sizlere alan adının SEO üzerindeki etkisi hakkında bilgi vermeye çalışcağım. Bir Web Yöneticisi alan adı seçimini oldukça geniş bir sürece yaymalıdır. Oldu bittiye getirilen alan adları çok can sıkabilir. (Tecrübeyle sabittir.)
Öncelikle karar verilmesi gereken üç ayrı kriter vardır.
  1. 3-4 karakterli kısa alan adları
  2. İçinde anahtar kelimesi geçen en az 5 en fazla 8 karakterli alan adları
  3. İçinde anahtar kelimeleri geçen ancak akılda kalmayacak kadar uzun olan alan adları
Bence alan adları bu üç kriterden oluşmakta. Hepsini makalenin devamında açıklayacağım ancak bir parantez açıp bir tavsiyemi eklemek isterim.

Ben apk-indir.org’un sahibiyim. Alan adımı seçerken 3 kriteri göz önüne aldım ve sadece Google’a odaklandım.Ancak sonuç oldukça vasat. Eklediğim güncel ve son derece özgün yazıların en erken 24 saat sonra indexlenmesi mi dersin. (Gerekli SEO çalışmalarını yaptığım ve Sosyal Medyayı oldukça etkin kullandığım halde.) İndexlenen yazılarımın ilk 100′e dahi girememesi mi dersin. Bir ton dert tasa… Bir istisna dışında 3. kriteri aklınızdan silin. O istisnayı 3. kriteri anlatırken açıklayacağım.

Sözü daha fazla uzatmadan kriterleri ayrıntılarıyla açıklayalım.

3-4 karakterli kısa alan adları
Tamamen akılda kalıcı ve kullanıcıya yönelik bir alan adı kriteri dersek biraz eksik söylemiş oluruz. Bu tür alan adları hem kullanıcıları etkiler hem de Google karşısında prestij sağlar. Bu alan adlarına örnek verecek olursak. r10.net veya n11.com bu iki siteden ilki Web Yönetici forumu diğeri ise Alışveriş sitesidir. Ancak alan adlarındaki karakterlerle sitelerin konuları arasında herhangi bir bağlantı yok. Tamamen akılda kalıcılık baz alınmış. Eğer büyük veya sıra dışı bir proje düşünüyorsanız 3-4 karakterli domain almanızı şiddetle tavsiye ederim.

İçinde anahtar kelimesi geçen en az 5 en fazla 8 karakterli alan adları
Bu tür alan adları benim şahsi tercihimdir. Bu alan adlarının mantığı şu şekildedir; anahtar kelimeniz alan adının başında olmak üzere (Google buna önem verdiğini bizzat belirtti) anahtar kelimeye bir iki harf veya uygunsa rakam eklenerek oluşturulur. Oluşturulan alan adı Google’de aranır, eğer çok fazla sonuç yoksa domain satın almaya uygundur. Bu tür alan adlarına örnek vermek gerekirse “filmim.com”. Görüldü gibi bir film projesi için oldukça ideal. “Film” kelimesinin sonuna eklenen -im eki anlamsız sayılmaz. Ayrıca akılda kalıcığı da yüksektir. Bana kalırsa bu tür alan adları yüksek ilgiye gerek duymadan size iyi sonuçlar verebilir.

İçinde anahtar kelimeleri geçen ancak akılda kalmayacak kadar uzun olan alan adları
Bu tür alan adlarını bir istisna dışında hiç düşünmeden aklınızdan silin demiştim. O istisna ise Film sitesi projesi. Film siteleri için bu tür bir alan adı almanız mantıklı olabilir. Şöyle ki “film” veya “film izle” kelimelerinde rekabet oldukça yüksektir. Birbirlerinin sitelerine saldıranlar, sahte telif hakkı uyarısı yapanlar vs. vs. Böyle bir sektörde ekmek yemek oldukça zordur. O yüzden ilk bilmeniz gereken şey “film izle” kelimesinde değilde, eklediğiniz filmde üst sıralara çıkmaya çalışmaktır. Kullanıcı arka plana atılıp eklenen filmde üst sıraya çıkmak gerekebilir. Bunun alan adı seçimi ile alakası ise söyledir. Örneğin fullhd-filmiizle.com gibi bir alan adı seçimi yapılabilir. Görüldüğü gibi gayet kullanıcı düşmanı, logo yapılması bile zor bir alan adı. Ancak kullanıcı Google’da “Kabadayı filmi full hd izle” gibi bir arama yaptığında, bu alan adının şansı olabileceği söylenebilir.

Alan adı için benim tavsiyem 2. kritere uygun bir alan adı seçmenizdir. Biraz uğraş gerektirir ancak asla pişman olmazsınız.

Yine de söylemekte fayda var. Asıl önemli olan kaliteli backlink ve özgün içeriktir. Ancak başlı başına özgün içerik de size bir şey kazandırmaz. Bunun yanındaSEO makalelerini okumanızı ve dikkate almanızı öneririm.

Şimdilik bu kadar. Bu ilk SEO makalemdi. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Umarım bir yararım dokunmuştur.

Yorum Gönder

 
Yukarı